Omsetningen økte med 11 prosent til 201,4 millioner kroner.
– For første gang er de kommersielle inntektene større enn trafikkinntektene, sier administrerende direktør Alf-Reidar Fjeld til Dagens Næringsliv.
De kommersielle aktivitetene, som taxfree-salg, parkeringsavgifter og inntekter fra kiosker, restaurant, bilutleie og reklame, utgjorde i 2006 51 prosent av omsetningen. Trafikkinntektene per passasjer ble redusert med 1,4 prosent, mens kommersielle inntekter per passasjer økte med 7,8 prosent.
– Vi har bevisst senket trafikkutgiftene for å gjøre oss mer konkurransedyktige, sier Fjeld.
Trending
- EU fordeler over €600 millioner til grønn transport infrastruktur
- Google tar neste steg mot agentisk reisebooking
- Vil AI gi OTAer enda større kontroll over reiselivet?
- Explora Journeys lanserer kampanjen «The Effort of the Effortless» med global merkevareambassadør Jannik Sinner
- Nytt samarbeid gir elektrisk løft på Geirangerfjorden
- Emirates med nye halvårsrekorder
- Hertz forlenger samarbeidet med Norges Golfforbund
- Reisebrevet: Sveits-turismens sjarmerende hemmelighet