SAS-gruppen fikk et resultat før skatt på SEK 643 millioner i andre kvartal i år, mot 590 millioner samme periode i fjor. Dermed blir underskuddet etter første halvår 744 millioner mot 700 millioner første halvår i fjor.
I seg selv ser ikke disse tallene strålende ut, men den underliggende utviklingen er positiv. I SAS-flyselskapene er kapasiteten redusert og antall passasjerer økt. Dermed bedres belegget og inntjeningen. Og kostnadene er redusert kraftig, men mye spises opp av økte drivstoffkostnader.
Tidligere har SAS Braathens vært best i klassen, men i første halvår var det Sverige og Danmark som utmerket seg. Syke piloter og streik i SAS Braathens kostet flyselskapet 350 millioner kroner i første halvår.
Trending
- Ving gjør comeback på TravelXpo
- Når AI blir hotellnæringens nye portvokter
- SAS Holidays – hva sier bransjen
- København lanserer global belønningsordning for bærekraftig turisme
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe