Med erfaring fra både reklamebyrå og mediehus mener Marius Zachariasen at det nå var på tide å gå over til annonsørsiden, skriver First Hotels i en pressemelding.
– Det har vært viktig for meg å finne en merkevare som operer i en bransje som interesserer meg. Det gjør reiselivsbransjen. Det at hotellene er fysiske produkter man kan se og oppleve er også en spennende dimensjon for en som har jobbet mye med digitale tjenester tidligere, sier Zachariasen i den samme pressemeldingen.
I likhet med mediebransjen, går den den teknologiske utviklingen i reiselivsbransjen i rasende fart og det stilles store krav fra sluttbruker til leverandør.
– Vi er veldig godt fornøyd med ansettelsen av Marius Zachariasen. Han har den erfaringen, kunnskapen og viljen som trengs for å sikre at First Hotels ligger langt fremme digitalt i kampen om morgendagens gjester, sier grunnlegger og eier av First Hotels, Asmund Haare.
Zachariasen mener hotellbransjen vil digitaliseres i langt større grad, noe som vil påvirke hele kundereisen.
– Det er ikke bare i form av digitale bookingprosesser og digital markedsføring vi ser utviklingen, fortsetter Haare, – men også som digitale hotellopplevelser. Robotisering er på vei til å automatisere deler av bransjen og dette vil definitivt påvirke gjestenes hotellopphold. Vi må sørge for å gjøre dette til brukernes beste og på en måte som gagner hver enkelt gjest.
Zachariasen mener at First Hotels som en utfordrer i hotellbransjen har et godt utgangspunkt for innovasjon.
– First Hotels tør å tenke annerledes og nytt. Jeg ønsker å bidra til denne utviklingen ved å blande det beste fra to verdener; kreativitet fra McCann med prosesstruktur fra Schibsted. Det bør gi rom for gode løsninger, sier han.