I tillegg til markedets beste priser har NIF ifølge en pressemelding knyttet til avtalen vektlagt miljø, kvalitet og sikkerhet i valg av partner.
– Vi er stolte over at NIF ønsker å fortsette sitt samarbeid med oss. Hertz ønsker å bidra til breddeidretten gjennom å gi besparelser på leiebil over hele verden, sier Trygve Simonsen, administrerende direktør i Hertz Norge.
Avtalen med NIF varer ut neste år, med intensjon om to års forlengelse etter det. Hertz ønsker ikke å gå ut med den kronemessige verdien av avtalen, men salgs- og markedsdirektør Hallvard Nærbøvik sier i en kommentar til Travel News at ”dette åpner for mange interessante muligheter for alle sesonger og perioder i året”.
Konklusjonen er at det vil være en viktig avtale på bunnlinja forbegge parter.
Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité er ifølge Morten Schønfeldt, markedsdirektør i NIF, godt fornøyd med å kunne videreføre samarbeidet.
– Hertz er en solid leverandør med fokus på miljø, kvalitet og sikkerhet, og det er disse verdiene, samt den økonomiske besparelsen avtalen gir utøvere, klubber og idrettslag som ligger til grunn til forlengelse av avtalen, sier han i den samme pressemeldingen.
NIF har 2 240 000 medlemskap fordelt på 11 409 idrettslag. Avtalen med Hertz gir alle tilknyttede klubber og idrettslag minimum 10 prosent rabatt, og kampanjer med opptil 30 prosent. Rabattene gjelder over hele verden.
– Sammen med gode priser vet vi at sikkerhet og kvalitet er viktig for NIF. Det får de sammen med personlig service, samt nye og sikre biler, sier Trygve Simonsen.
God tilgjengelighet og brukervennlige tekniske løsninger er også viktige satsningsområdene for Hertz i Norge.
– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet og ny brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leiekonsepter i sentrum av de største byene slik at folk som bor sentralt ikke har behov for å eie egen bil. Vi skal vokse til glede for både NIF og resten av markedet, sier Simonsen.