Resultatet er økt til 63 millioner kroner. Salget i fjor økte med 13 prosent, til 5.3 milliarder kroner. Fjorårstallet var på 4,7 mrd, med et resultat på 44,6 millioner kroner.
Ticket Feriereiser er en del av Ticket Privatresor.
Den til dels begredelige sommeren i fjor mener selskapet har bidratt til den positive salgsveksten både for fjorårets sommer, høst og vinter. Også 2016 har begynt bra.
– Effekten av fjorårets kjølige sommer har også smittet over på årets salg. Mange ønsker å være ute i god tid med å bestille for å sikre seg et par uker med sol og varme. Etterspørselen etter reiser i sommer er stor, sier Sjögren Petrini, som også tillegger selskapets generelle strategi som et viktig suksesskriterium.
– Vår offensive satsing på vår multikanal-strategi med butikk, telefon og online, der våre reisebutikker betjener alle kunder og kundene får samme service uansett booking-kanal, har i stor grad bidratt til gode tallene, sier Tickets konsernsjef Katarina Sjögren Petrini i en kommentar til resultatet.
Salget i Norge i fjor økte med 15 prosent sammenlignet med 2014.