Tidligere har en eksdirektør for en stor hotellkjede uttalt at da han vokste opp, så tok de ekstra betalt for dusj og toalett på rommene. Nå tar mange hotellkjeder ekstra betalt for internett – en tjeneste som vil være like naturlig inkludert i romprisen i fremtiden som dusj og toalett er det i dag.
Dette har de norske kjedene forstått; nå står kampen om hvilke løsninger de forskjellige bruker.
-For mange gjester er et dårlig nett like irriterende som en hard seng å sove i. Hos oss skal en hver gjest kunne koble seg på nett med både mobil, data og lesebrett uten at det går på bekostning av kvalitet. Nordic Choices tilpasser seg fremtidens databruk, og investeringen vi nå gjør sikrer oss et gjestenett på høyde med de beste i Europa, sier Lars Evensen i Nordic Choice i en pressemelding.
Med den nye Telenor-avtalen i boks, kan Choice-gjester få internettforbindelse på én gigabit. Den nye hastigheten vil bli benyttet til hotelldrift samt trådløssone for hotell- og konferansegjester. Telenor har også intensjon om å bygge 4G-dekning på de største Nordic Choice-hotellene i løpet av kontraktsperioden, for å imøtekomme gjestenes økende bruk av mobildata.
-Nordic Choice er en inspirerende samarbeidspartner, og vi er veldig glade for å bli foretrukket i hard konkurranse med de største nordiske IT-driftsselskapene i markedet. Vi utfordrer hverandre på innovative løsninger, og vi ser frem til å være med videre i utviklingen av hotellkonsernets kommunikasjonsløsninger, sier Bjørn Ivar Moen, leder for bedriftsmarkedet i Telenor.