Satser på Saltstraumen

Eventselskapet Magic North vil lokke flere turister til Saltstraumen. Nå har de kjøpt bygget der Saltstraumen Opplevelsessenter holdt til – og det for en tiendedel av de opprinnelige byggekostnadene.

0

Magic North har kjøpt bygget der Saltstraumen Opplevelsessenter har holdt til. Handelen kostet Magic North 2,1 millioner kroner og selskapet forventer å bruke like mye på utviklingen av stedet. Bygget kostet hele 25 millioner da det stod ferdig i 1996.

– Nå skal vi utvikle aktiviteter og opplevelser ved verdens sterkeste malstrøm, en destinasjon som er etterspurt verden over. Vi vil ta utgangspunkt i akkurat det, og i utformingen av anlegget, dels som en strømvirvel, dels som et hvelvet vikingskip, sier Kirsten Marie Holmen i eventbyrået Magic North AS.

Hun startet selv opp bedriften i år 2000 og har fokusert på konferansemarkedet innenlands med både større og mindre arrangement for bedriftsmarkedet. For ti år siden åpnet Holmen turistattraksjon Magic Ice i Lofoten og for to år siden Magic Ice i Caribbean. Og hun er strålende fornøyd med den nye satsingen i Saltstraumen:

– På utsiden av anlegget ligger et flott utendørs basseng, hvor norsk laks skal få sin plass. Her skal informasjon og læring om norske oppdrettsanlegg og eksport av laks vil være det essensielle. Attraksjonen skal være basert på opplevelser innenfor både kultur- og natur og ha som hovedoppgave og forsterke opplevelsen gjennom innhold og kontekst med å gi de besøkende en spesiell tilrettelagt informasjon som vil øke opplevelsen av «the real thing». Målet er å tiltrekke besøkende og utvide opplevelses- og aktivitetstilbudet for disse, til noe mer enn spennende fiske og storslagen natur. Vår ambisjon er å gi opplevelser som er større for publikum enn forventningene de har når de kommer, forklarer Holmen.

De første gjestene til det nye senteret vil ønskes velkommen alt til våren.

Share.

Comments are closed.