Det er de norske flyseteavgiftene i perioden 1994 til 2001 som er bakgrunnen for striden, skriver Finansavisen. Flyselskapene betalte i denne perioden dobbelt så høye seteavgifter på reiser fra Norge til utlandet som de betalte innenlands. KLM tok opp saken og krevde å få tilbakebetalt 110 millioner kroner fra Finansdepartementet.
Flyselskapet tapte saken i tingretten, anket og nå har Regjeringsadvokaten overraskende erkjent tilbakebetalingsplikt og at flyseteavgiftene var diskriminerende. Men det gjenstår å fastsette størrelsen på tilbakebetalingen.
Trending
- Spenn bygger et nordisk poengøkosystem – ser nye muligheter etter Norwegians NLTG-oppkjøp
- Airbnb tester ny avbestillingsløsning – Sverige blant de første markedene
- Rekordhøy reiselyst gir Norge større muligheter i Europa
- LOT åpner ny direkterute mellom Tromsø og Warszawa
- TSA investerer milliarder i ny sikkerhetsteknologi – kan endre tre av flypassasjerenes mest kjente rutiner
- Norse utvider Thailand-satsingen fra Norge, Sverige og Storbritannia
- Kim Heiberg slutter i Go Nordic Cruiseline
- Bolt lar ansatte betale tjenestereiser med firmakort