Den er også blant hurtigst voksende sider i Norge uansett bransje. Den er i verdensklasse innen reiseliv med rundt 45 000 kommentarer pr. uke. Siden vår har faktisk nest flest “snakker om” av alle reisemål i hele verden. Bare Dubai har flere kommentarer, London hadde færre kommentarer en vår side den siste uken (Fan Page List, uke 40/2012). Til tross for at siden vår ennå ikke er blant de 100 øverste på den norske rankinglista (Nodes Norge, uke 40/2012), er den 3. hurtigst voksende, heter det i en melding fra destinasjonsselskapet.
Her kan du se siden til Visit Northern Norway (Nord-Norge).
Det er flere måter Facebook-sider blir målt på. Antall likes/venner/fans er kanskje det mest synlige folk legger merke til. Skal en øke antall likes er en avhengig av en viss spredning, enten viralt, betalt eller begge deler. Synlighet kan man kjøpe seg til, men at folk liker det en poster, kommenterer (snakker om) og enda bedre deler det videre, det må innholdet gjøre seg fortjent til.
Hvordan fikk de det til?
 Før sommeren satt vi med masse nye, rå og høyoppløselige bilder, som vi har rettigheter til å bruke i promotering av landsdelen. Disse ventet på å bli puttet inn i ny fotobank til høsten. Vi hadde sett at bilder fikk mye større respons enn annet vi gjorde på Facebook. Våre venner var mye nordlendinger, veldig få var utlendinger. Liker, delinger og kommentarer var tydelig preget av hvor våre venner kom fra. Litt patriotisme er jo bra, men hvordan engasjere potensielle turister utenfor landsdelen og i utlandet, spurte destinasjonsselskapet seg selv.
 Vi bestemte oss for å bare poste bilder, de beste bildene. Fra starten av juni har vi postet et bilde per dag, hele uka, hele sommeren og utover høsten. Det har også inspirert våre venner til å legge ut sine egne bilder fra landsdelen. Vi har delt de beste av deres bilder videre til alle våre fans, men vi har prøvd å begrense antall poster pr. dag, for å ikke miste for mange fans underveis, forteller reiselivssjef Roger Johansen og fortsetter:
 Hvert av “våre bilder” har vært fulgt av en enkel engelsk tekst, helst med et spørsmål eller kjent sitat/meloditekst, for å engasjere folk til å kommentere våre postinger. Bildene har stort sett hatt en relevant link til vår webportal, hvor en kan lese mer. Nordnorske landsskap og reisemål er fotogene jobbe med, og ser ut til å overraske og begeistre svært mange. Det morsomt hvordan også folk som ikke har vært i Nord-Norge, identifiserer seg med bildene og deler dem uhemmet videre. Og den mest vanlige kommentaren i denne perioden har vært fra en utlending som sier “Wow!”.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 11.10.2012 klokken 07.05