I forrige uke nådde reklamekrigen mellom SAS og Norwegian nye høyder, da SAS lanserte sitt nye slagord «Vær der når det skjer» med påfølgende reklamefilm og kampanje. Norwegians markedsdirektør Stine Steffensen-Børke mente SAS overdrev punktligheten i markedsføringen sin, melder Kampanje.com.
 Vi tenker jo sånn at SAS kanskje trekker punktlighetspoenget sitt litt langt, at de overdriver det litt med tanke på hva som er den faktiske forskjellen. I henhold til Avinors statistikk har Norwegian en punktlighet på 93,8 prosent og SAS har 94 prosent, sa hun til nettstedet.
Står på sitt
Det er ikke markedsdirektøren i SAS, Camilla Forberg, enig i.
 Det viktigste for våre kunder, og det mange har for lite av, er tid. At SAS kan si «Vær der når det skjer» finnes det sterke beviser på som ikke lavserviceselskapene har. Punktlighet i verdensklasse, over 700 daglige avganger i Skandinavia, tidsbesparende gebyrfrie fordeler og alt til en svært god pris som ligger fra 495 kroner i Norge, sier Camilla Forberg til Kampanje.
Hun mener det er flere grunner til at SAS kan legge vekt på punktligheten i markedsføringen sin.
 Når Norwegian referer til punktlighetsstatistikken som SAS leder, så referer de til Avinors statistikk på Oslo Lufthavn for en enkelt måned, altså på en flypass i Norge. Vi måler på et høyere europeisk nivå og ikke bare i Oslo. Siden april 2006 har vi vært det mest punktlige flyselskapet i Norge, siden 2007 har vi ligget på Europa-toppen, i 2010 ligger vi i verdenstoppen framholder Forberg.
Se den nye reklamefilmen til SAS.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 26.10.2010 klokken 14.35