Mandag sendte hotellkjeden First Hotels ut nyhetsbrev til alle sine medlemmer. E-posten reklamerte for hotellkjedens nye fordelsprogram med slagordet «Sleep with us».
På bildet viser hotellkjeden en jente med flørtende blikk sittende på sengekanten iført en utfordrende stuepikeuniform.
Forbundet som organiserer de ansatte ved hotellene er ikke imponert over reklamestuntet, melder E24.
 Jeg synes svært lite om en slik annonsering. Dette virker svært useriøst av en stor hotellkjede. Annonsen spiller på kjønnsdiskriminering og et gammeldags kvinnesyn, sier informasjonsansvarlig Vidar Grønli i Fellesforbundet til E24.
Konsernsjefen i First Hotels er overrasket over reaksjonen fra Fellesforbundet.
 Jeg synes det er en humoristisk kampanje, og det går tydelig fram at dette er modeller og ikke våre ansatte, sier Michael Telling til E24.
Hotellkjeden har til sammen sendt ut 100 000 nyhetsbrev i Norge, Sverige og Danmark. Kampanjen skal også omfatte avisannonser.
E24 har tatt en ringerunde til folk innen reklame- og PR-bransjen. Ingen av dem er imponert over den kreative løsningen.
Se annonsen og les reaksjonene i E24-artikkelen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 13.10.2010 klokken 10.15