I pressen har det tidligere kommet fram at Norwegian, til tross for forsinkelsen, mener alvor med sine langdistanseplaner.
Les Norwegian snuser på Sør-Amerika.
På World Low Cost Airlines Congress i London i forrige uke deltok Feel Air-direktør Kai Holmberg i en paneldebatt der han røpet at selskapet vil være på vingene neste år. Datoen er også klar, men selskapet tør ikke fortelle markedet den av frykt for å forlove seg.
 Vi starter med to fly, av typen Airbus 330-200, og ruter fra Oslo og Stockholm til New York og Bangkok. Men på sikt, i løpet av en femårsperiode, er planen å komme opp i ni fly og 16 ruter, sier Holmberg til Dn.no.
Dermed hardner konkurransen om norske turister mellom Norwegian og Feel Air til, og det kan bety billigere flybilletter.
Norwegian-sjef Bjørn Kjos har tidligere sagt at det skal være mulig å få en flybillett tur/retur New York for 2000 kroner.
Det regnestykket høres ikke så galt ut, mener Kai Holmberg.
 Feel og Norwegian ser både marked, produkt og priser rimelig likt. Vi anslår at prisnivået vårt vil ligge på rundt halvparten av det ruteflyselskapene tar i dag, så da kan man jo regne seg frem til billettprisen selv, sier han til Dn.no.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 04.10.2010 klokken 13.40