Om lag 40 representanter fra norsk reisebransje, særlig reisebyråer og turoperatører, møtte 13 leverandører fra Mauritius. I tillegg til flyselskapet Air Mauritius var det særlig hoteller og såkalte incoming-agenter. Nordmennene ble delt i grupper og sendt til hvert sitt bord, fikk ti minutter før det ble blåst i en fløyte, og man flyttet seg til neste bord.
Hvor mye som til slutt ender opp i konkrete avtaler gjenstår å se, men også Mauritius trenger kjøpesterke turister. Øynasjonen har fått føle finanskrisen, i likhet med de aller fleste land.
 Vi merket nedgangen allerede i 2008, sier Ulf Gregersen.
Han er daglig leder i Aircontact som blant annet representerer Air Mauritius.
 Men det lysner. Flyselskapet opererer med avvikende regnskapsår som starter 1. april, og per i dag ligger vi bedre an en vi gjorde på samme tid i fjor, legger han til.
Gregersen anslår at det hvert år er om lag 3500 nordmenn som besøker Mauritius. 60Â70 prosent av disse flyr Air Mauritius.
På Travelnews.no finner du bilder fra ulike arrangementer ved å klikke på lenken merket ÂBilder og videoer i den svarte rammen på øverste del av skjermen. Eller du kan gå direkte til Mauritius-presentasjon 2010.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 29.09.2010 klokken 15.35