Det er imponerende av SAS at de i så stor grad klarer å ha fokus på passasjerene i den krisen de opplever, sier administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen.
Resultatene kommer frem i en representativ undersøkelse blant jobbreisende som er gjennomført av Berg-Hansen.
SAS er i krise, men ledelse og ansatte har skjønt at de skal jobbe sammen. Selskapet jobber dessuten med sterkt fokus på jobbreisende, og har gjort reisehverdagen enklere for passasjerene.
– Ansatte og ledelse har den siste perioden jobbet mer sammen enn noen gang, og dette har kundene merket. Det virker som selskapet står mer samlet enn noen gang. Det er en merkbar endring i vennlighet og punktlighet, sier Villadsen, og fortsetter: – SAS har skjønt at jobbreisendes viktigste behov er service effektivitet. Norwegian har gått motsatt vei. Det blir mer og mer komplisert å foreta en reise med flyselskapet. Flere og flere elementer kommer som et tillegg i prisen. Vi må betale ekstra for bagasje og setereservasjon. Det blir for uoversiktlig for reisende som også ofte føler seg litt lurt når den endelige prisen kommer, sier Villadsen.