Expedia vil fortsette å tilby adgang til sine markedsledende hotelltilbud, inkludert over 80.000 hoteller i hele verden, til kunder som bestiller gjennom norwegian.no. Samarbeidet ble inngått i 2005 og har medført en 40 prosentlig årlig salgsøkning på hotellrom.
– Samarbeidet mellom Norwegian har gått fra topp til topp, dette kommer tydelig frem av de økende tallene hvert år. Vi har fortsatt å bygge og utvikle partnerskapet gjennom oppdeling av hotellproduktene kombinert med tett samarbeid med Norwegian sin hjemmeside. Vi ser frem til videre samarbeid og videre suksess i de neste årene, Cameron Jones, administrerende direktør i foretningsutvikling EMEA, Expedia Distribution.
Også Norwegian er fornøyde med å fortsette samarbeide: – Vi er glade over å fornye samarbeidet med Expedia Distribusjon. Vår sterke posisjon i Skandinavia er avhengig av å, til en hver tid, tilby den beste servicen og produktene til våre kunder. Vårt samarbeid med Expedia Distribusjon gjør det mulig for oss å tilby det mest utfyllende tilbudet av hoteller over hele verden, samt den mest avanserte reservasjonsteknologien, sier Bjørn Gundersen, direktør for E-Commerce i Norwegian.
Forlengelsen av samarbeidet med Norwegian fortsetter å styrke Expedia Distribusjons sterke posisjon i flysektoren. Expedia distribusjon jobber for øyeblikket med over 17 flyselskaper gjennom EMEA med å tilby overnatting, pakkereiser og reiseprodukter, dette inkluderer KLM, SAS og bmi. Expedia Distribusjon samarbeider også med Eurostar, Lonely Planet, Formula1, fish4 og Sky.