– Vi kan spare mye penger om vi lykkes med å redusere sykefraværet som i dag er på 7,3 prosent, sier PR-ansvarlig Martina Tengvall i Scandic.
Scandics konsekvente miljøarbeid har vært godt etablert i flere år. Helse er også et element i forretningsstrategien, men det har til nå ikke vært like godt utviklet. I tillegg til friskere medarbeidere er håpet at satsingen skal gjøre kjeden mer attraktive i markedet. Det er et stadig større segment av kundene som er svært opptatt av helse. Satsingen gjelder også Norge. Nylig lanserte for øvrig også Choice-kjeden en satsing på sunn livsstil.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket