Også ellers i verden måtte arrangørene tåle en liten nedgang. 8950 kongresser i 2005 var 200 færre enn året før. Kongressdirektør Per E. Wessel i Norges Varemesse er likevel positiv til framtiden.
– I år kom Avinor på banen med økonomisk støtte til Norway Convention Bureau, noe som har gitt oss helt andre muligheter for markedsføring internasjonalt, sier han til Finansavisen.
Avtalen strekker seg over tre år, og Avinor bidrar med tre millioner kroner i året. Etter at bransjen og næringslivet ellers har bidratt med sitt, har avtalen en totalramme på 13-14 millioner.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket