Bedriftene kjøper klimakvoter for å bedre profilen og lette samvittigheten, men vil ikke betale et øre ekstra for mer miljøvennlige reiser.
– Miljøspørsmål er mer eller mindre fraværende blant våre 4000 bedriftskunder, sier administrerende direktør Mette Valeur i VIA Travel Norge.
Hun får støtte i sitt syn blant annet av administrerende direktør Per Arne Villadsen i Berg-Hansen-kjeden.
I dagens utgave av Dagens Næringsliv tar markedsdirektør Simen A. Johannessen i HRG Nordic til motmæle, og sier at det er mange bedrifter som tar miljø- og klimaspørsmål svært alvorlig.
Trending
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen
- Nytt Travel News ute nå!
- Mastercard: Oslo blant europeernes mest populære julebyer
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.