Kvartalsomsetningen endte på 764,6 millioner kroner – en økning på 43,8 prosent fra i fjor.
Det er i hovedsak dyrere drivstoff som får skylden for at ikke resultatveksten ble større. Denne kostnadsposten økte med om lag 40 millioner kroner når drivstoffkostnaden relatert til økt produksjon er trukket i fra.
I andre kvartal 2006 fløy 1 289 047 passasjerer med Norwegian, mot 867 796 i andre kvartal 2005. Dette tilsvarer en økning i passasjerantallet på 49 prosent. Kabinfaktoren har i kvartalet vært 79 prosent mot 78 prosent i 2005, heter det i kvartalsrapporten.
84 prosent av Norwegians billetter ble solgt på internett, mens andelen i samme periode i fjor var på 73 prosent.
Svakere enn ventet
0Norwegian fikk et resultat før skatt på 24,8 millioner kroner i andre kvartal, noe som er en forbedring på drøyt fire millioner fra samme periode i fjor. Analytikere hadde imidlertid ventet et resultat på 33 millioner kroner.