Det spanske datterselskapet til SAS har en ekspansjonsplan som skal sørge for en årlig vekst på 50 prosent innen 2010. Flyselskapet skal blant annet lansere en rekke nye ruter, spesielt rettet mot det tyske markedet.
– Målene som skal nås i perioden er å få 15 millioner passasjerer årlig, øke markedsandelen med fem prosent, fra 22 prosent til 27 prosent, og øke antallet fly til 80 fra de nåværende 64, sier Gonzalo Pascual, styreformann i Spanair.
SAS Braathens er det største selskapet i SAS-konsernet. I juli gikk Spanair forbi SAS Danmark og ble dermed det nest største selskapet.
Trending
- SAS Holidays – hva sier bransjen
- København lanserer global belønningsordning for bærekraftig turisme
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse