– Dynamisk pakketering er prioritert både for SAS-konsernet og for SAS Braathens, sier direktør for fritidsmarkedet i SAS Braathens, Dorothy Billett.
Nå er planen at SAS Braathens skal lansere tilbudet i oktober. I første omgang blir det en begrenset versjon med hotellovernattinger i tillegg til flybilletter. Så skal gradvis flere opplevelsesprodukter inkluderes. Opprinnelig var planen å tilby en slik løsning allerede tidlig i år.
I august ble det kjent at SAS-konsernet sammen med Reitan-gruppen skal utplassere selvbetjeningsautomater i et stort antall Narvesen-, 7-eleven- og Rema-butikker. Der skal forbrukerne selv kunne komponere og kjøpe egne pakkereiser. Dorothy Billett avviser at dette er grunnen til at SAS Braathens-portalen er blitt utsatt.
– Selv om det koordineres til en viss grad, er dette to uavhengige løsninger. Utfordringen er teknikken, altså å få portalen tilstrekkelig brukervennlig, sier hun.
SAS Braathens-portalen retter seg primært mot fritidsreisende og vil i hovedsak ha norske produkter.
Trending
- Avinor melder om fortsatt vekst – våre naboer gjør det bedre
- Risk Outlook 2026 – en rapport om reiser og sikkerhet
- LOT Polish Airlines åpner to nye ruter fra Norge til Gdansk
- TUI med rekordresultat
- Europeiske flyselskaper leverer sterk lønnsomhet ifølge ny IATA-rapport
- De 10 største reisetrendene for 2026
- Indiske luftfartsmyndigheter griper inn mot Indigo – 1.000 flyvninger avlyst på en dag.
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.