I reklamebørsen i fagbladet Kampanje måles effekten av reklame og i den siste utgaven er det tv-reklamekampanjer som blir undersøkt. SAS og reklamebyrået DDB flyr til topps.
 For å skape en god tv-reklame må man for det første ha et tydelig løfte. For det andre bør man snakke til både hjertet og hjernen, sier markedssjef Tor Anton Bjørge i SAS til Kampanje.
Reklamebørsens undersøkelse tyder på at SAS har lykkes med det. Reklamefilmen som utelukkende handler om tilbud på flybilletter til en rekke destinasjoner, er den tv-reklamen nordmenn har lagt mest merke til ifølge Kampanjes siste reklamebørs-undersøkelse.
SAS troner øverst på reklameerindring (seks av ti husker reklamen) og tar andreplassen bak Polly når det gjelder avsenderidentitet. Tre av fire husker hvem som stod bak reklamen. I tillegg havner de bak Toro på spørsmålet om hvor godt eller dårlig publikum likte reklamen. Det gjør at flyselskapet inntar førsteplassen i perioden reklamebørsen ble målt  uke 11 til 14.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 02.08.2012 klokken 08.50