Virtuosa levert til MSC

Den 1. februar ble MSC Virtuosa levert til MSC Cruises, som dermed er oppe i 18 skip i flåten. Og enda et skip skal leveres i løpet av 2021.

0

I pakt med tradisjonen ble det mellom verftet og MSC Cruises holdt en liten og privat flaggseremoni på Chantiers de l’Atlantique i Saint Nazaire, Frankrike, hvor MSC Virtuosa mottok sitt offisielle flagg og lykkeønskninger. På seremonien deltok selskapets styreleder Pierfrancesco Vago, hans kone Alexa Aponte-Vago og deres barn, samt representanter fra MSC Cruises nybyggeteam sammen med ledere og arbeidere fra verftet.

– Min familie og jeg kunne ikke gå glipp av denne muligheten til personlig å ønske det nye medlemmet i flåten velkommen. Leveransen av MSC Virtuosa i en så utfordrende tid for vår bransje symboliserer hvordan vi som familieselskap fortsetter å se fremover og bygge vår fremtid, sa Pierfrancesco Vago.

– Ved å gjøre det, er vi samtidig forpliktet til hele tiden å bygge noen av de mest innovative skipene i verden hva angår deres miljøprestasjoner som ikke inneholder annet enn den mest avanserte tilgjengelige teknologien til sjøs, fortsatte Vago.

– Like viktig er det at vi med hvert nye skip fortsetter vi å skyve grenser og innovere vårt produkttilbud med nye og unike opplevelser for våre gjester. På MSC Virtuosa inkluderer dette verdens første humanoide bartender til sjøs, som vil være stjernen i en futuristisk, oppslukende opplevelse der det benyttes banebrytende teknologier. Vårt eksepsjonelle serveringstilbud er forbedret ytterligere med to nye restaurantkonsepter, som viser populære internasjonale retter som tar gjestene med på en gastronomisk oppdagelsesreise. Dette kommer selvfølgelig i tillegg til den rikdom av erfaring som allerede skiller oss ut, for eksempel de storslåtte nattlige teaterforestillingene, det prisbelønte familietilbudet, bransjeledende gjesteteknologi, og selvfølgelig den nå ikoniske promenaden med en fantastisk 91,8 meter lang LED-himmelkuppel som er skipets sosiale hjerte.

– Jeg er stolt av hva lagene våre har oppnådd sammen, til tross for en vanskelig situasjon under pandemien. Med konstruksjonen av MSC Virtuosa har vi nådd et nivå på finish og ytelse som vil gi fremtidige MSC Virtuosa-gjester det beste cruise har å tilby. Det sekstende skipet som Chantiers de l’Atlantique har bygget for MSC Cruises er derfor et eksempel det vil være vanskelig å toppe, sa Laurent Castaing, administrerende direktør ved Chantiers de l’Atlantique-verftet.

Avansert miljøteknologi
Når det gjelder miljøet, har MSC Virtuosa noen av de mest avanserte teknologiene som er tilgjengelige for øyeblikket. Dette inkluderer hybrid eksosrengjøringssystemer (EGCS) og banebrytende selektive katalytiske reduksjonssystemer (SCR); avløpsrenseanlegg i tråd med Den internasjonale sjøfartsorganisasjonens MEPC 227 (64) resolusjon, land-til-skip strømtilkobling, samt utstrålt støynivåsystem under vann, med skrog- og maskinromdesign som minimerer akustisk lydpåvirkning og blant annet reduserer deres potensielle effekter på den marine fauna.

Hun har også mottatt 11 Golden Pearls fra Veritas for sitt utvalg av innovative aspekter, inkludert miljøvern og helse og sikkerhet. MSC Virtuosa er faktisk det første cruiseskipet i verden som mottar en BIORISK-notasjon fra Veritas som en anerkjennelse av hennes evne til å redusere og håndtere risikoen for smittsom sykdom for passasjerer.

– Det er vårt langsiktige mål å oppnå en cruise-operasjon uten påvirkning på miljøet, og dette er reisen vi er på i dag. MSC Virtuosa representerer nok et viktig skritt i denne retningen, sammen med våre andre investeringer i akselerert utvikling av neste generasjons miljøteknologi. Det bekrefter også vår langsiktige faste forpliktelse til å nå dette ambisiøse målet, konkluderte Pierfrancesco Vago.

Fortsetter å satse
Selskapets nye flaggskip MSC Virtuosa vil tas i bruk for sommersesongen fra 16. april med fire cruise i Middelhavet på 3, 4- og 10 netter, før skipet flytter til sin nye hjemhavn Kiel, hvor hun vil starte sine reiseruter i Nord-Europa fra 8. mai.

Meraviglia-generasjonen av skip, som MSC Virtuosa tilhører, er preget av den ikoniske 101 meter lange promenaden med en fantastisk LED-himmelkuppel som skipets sosiale hjerte. Her er det tett i tett med butikker, restauranter og barer over to dekk. Om kvelden blir det levende musikk, underholdning og mer her.

MSC Virtuosa er søsterskipet til MSC Grandiosa, det første cruisefartøyet blant alle de store rederiene som returnerer til havet i sommer, og som er vertskap for nesten 40 000 gjester under beskyttelse av MSC Cruises helse- og sikkerhetsprotokoll med syv netters ruter i det vestlige Middelhavet.

I 2021 lanserer MSC Cruises to nye neste generasjons skip – den andre er MSC Seashore, som vil øke flåten til 19 skip. Ytterligere fire skip skal lanseres innen 2025. MSC Virtuosa og MSC Seashore, som vil komme inn i i august 2021, vil tilby det aller nyeste innen miljøteknologi, banebrytende gjesteteknologi og et stort utvalg av nye opplevelser og funksjoner. Hvert skip som MSC Cruises bygger er forskjellig fra det forrige, og disse skipene er ikke noe unntak. De representerer en videre utvikling av sin opprinnelige prototype, noe som blant annet gir rom for flere fellesarealer, flere lugarer, og nye barer og restauranter.

Raske fakta – MSC Virtuosa

– 19 dekk oppkalt etter berømte komponister
– Med sine 331 meter har dette skipet 16 meter ekstra i forhold til MSC Meraviglia og MSC Bellissima, med større fellesarealer og flere lugarer
– 21 barer, 4 hovedrestauranter og 5 spesialrestauranter, med to splitter nye restauranter og en ny spesialitetsbar
– Et teater med 945 seter som tilbyr forskjellige store produksjoner hver kveld
– 12 forskjellige lugartyper, inkludert 190 familielugarer som kan kobles sammen for å skape Super Family-lugarer med plass til opp til seks personer, eller Super Family Plus med plass til opp til 12 personer
– 5 bassenger, inkludert et magrodome-basseng på dekk 15
– En Himalaya-bro på dekk 19 som tilbyr en morsom taubane 80 meter over vannet
– 1.168 kvm butikkareal med 11 forskjellige butikker

Share.

About Author

Comments are closed.