Og veksten stopper ikke der, ifølge daglig leder Johnny Bråthen.
– Med en 35 prosent økning hittil i år er vekstmålene i rute, som betyr at vi regner med å selge cruise for over 50 millioner kroner i 2015, sier Bråthen i en kommentar til tallene.
Inntektene i fjor økte med hele 60 prosent , fra 547 000 kroner året før. Bråthen tilskriver suksessen ikke bare til den generelt økende interessen for cruise.
– Som frittstående selskap er vi ikke styrt av rederier, eiere eller reisebyråkjeder, som gjør at vi kan tilpasse cruisepakkene ut fra kundenes behov, sier Bråthen.
Han tror også det faktum at Cruise.no med et såpass klart fokus – i et stigende marked – har en klar konkurransefordel mot andre operatører som også selger andre reiser.
For øvrig noterer Bråthen seg flere trender, blant annet at førstegangscruisende gjerne velger tradisjonelt, men at de ganske raskt oppgraderer til høyere nivåer etter hvert.
– Vår erfaring er at de sjelden går tilbake i kvalitet, understreker han.
Cruise.no øker mest i premium- og luksusegmentet. Fortsatt er det USA som dominerer i cruiseverdenen. I det totale verdensmarkedet utgjør de nærmere 60 prosent (22 millioner passasjerer). Europa står for 26 prosent.
Fremover forventer rederiene en betydelig økning i de asiatiske markedene, der holdningen til cruise foreløpig er noe avventende. Rederiene i massemarkedet bygger nå derfor stadig større skip, ikke minst for å ta unna når dette markedet for alvor løsner.
For øvrig velger stadig flere lange cruise, på opptil 180 dager, som verdenscruise og jordomseiling.
– Vi blir sprekere og rikere, og med en døgnpris på under tusen kroner, med store opplevelser underveis, oppfyller mange reisedrømmen sin slik, avslutter Bråthen.