Fra 1. august vil Deutsche Bahn bli en del av alliansen, og dermed også første medlem av deres nye «Intermodality Partnership Initiative».
Passkrise, pilotmangel og nå SAS-streik – det har vært en turbulent start på ferieturen for mange nordmenn i år. Og kaoset er langt fra over.
SAS er intet episenter for gode nyheter i disse dager. Her er et lite unntak.
Kjetil Håbjørg, sjef for SAS i Norge, er kritisk til at pilotene går til streik under sommerferien. – Utfordringen er at vi må ha en løsning som er mer lønnsom.
Flyr hadde i juni totalt 203 200 gjester, en økning på 36 prosent sammenlignet med mai.
Norse Atlantic Airways hadde sin første måned med flygninger i juni. Mange av disse var forsinket.
SAS-pilotene streiker, fordi ledelsen nekter å gå med på deres krav. Men har de egentlig noe valg? Vekommen til den umulige kabalen!
SAS-sjefen tjener over 12 millioner, ifølge pilotleder Jan Levi Skogvang. Han etterspør hvilke lønnsbesparelser ledelsen selv vil stå for.