Den 9. april innviet det europeiske rederiet MSC Cruises endelig MSC World America, et skip der elegant europeisk design møter amerikansk komfort.
Arrangementet kulminerte da skipets gudmor Drew Barrymore klippet det klassiske båndet, slik at flasken knuste mot skipets for, en typisk maritim tradisjon. Drew Barrymore hadde også selskap av Orlando Bloom ombord; de to skuespillerne medvirket i reklamefilmen «Lets Holiday» som ble brukt for å markedsføre skipet tidligere i år. Drew Barrymore sa: «Det er en slik ære å være gudmor til MSC World America. Jeg har hatt en livslang lidenskap for reiser, å reise gir sjelen min drivstoff og skaper de vakreste minnene.”
Se reklamefilmen med Drew Barrymore og Orlando Bloom
MSC World America vil i sin første sesong tilby cruise fra Miami, vekselsvis 7-netters cruise til Øst- og Vest-Karibia med stopp i blant annet Puerto Plata, Den dominikanske republikk; San Juan, Puerto Rico; Costa Maya og Cozumel, Mexico; Isla de Roatan, Honduras, samt at alle cruise inkluderer et besøk på Ocean Cay MSC Marine Reserve, MSC Cruises private paradisøy.
I tillegg tilbyr MSC World America blant annet:
- 19 spisesteder, inkludert restauranten Eataly, den første til sjøs.
- 18 barer og lounger, inkludert helt nye All-Stars Sports Bar og The Loft comedy club.
- The Harbour, et helt nytt område for familier der gjestene blant annet kan utforske Cliffhanger, en husketur høyt over havet.
- World Promenade, et utendørsområde med shopping, restauranter og en av de lengste rutsjebanene til sjøs, samt fantastisk havutsikt.
- World Galleria, tre etasjer høy og livlig innendørs promenade fylt med aktiviteter, barer, butikker og restauranter.
- Det største MSC Yacht Club-området i Karibia – den luksuriøse cruiseopplevelsen, «et skip inne i skip» som har forbedrede suiter, butlerservice døgnet rundt og privat bar, restaurant og bassengområde.