Arrangementet hadde ifølge prosjektleder Arne Sundt-Bjerck et rekordartet antall deltagere, og kaller arrangementet en stor suksess.
Årets utgave av B2B-workshopen TravelMatch er den syvende i rekken, og hadde vel 140 selgere og 170 påmeldte kjøpere. Med det er dette det desidert største bransje-arrangementet i Norge for utgående trafikk, ifølge Sundt-Bjerck.
– Her var det deltagere fra ulike deler av bransjen som representerer de fleste sentrale land for norske reisende, så det skal godt gjøres å ikke finne noe av interesse her, sier Sundt-Bjerck.
Ifølge ham er interessen fra internasjonale aktører enorm.
– Vi har i flere år hatt venteliste av selgere som ønsker å delta. Begrensningen ligger i størrelsen på lokalet, og behovet for en matching av antall selgere og antall kjøpere, sier prosjektlederen.
Han mener det var et fornuftig trekk å gå tilbake til det opprinnelige konseptet, med et heldagsarrangement i sentrum, uten forstyrrende elementer.
– Dette ble applaudert av både selgere og kjøpere. Også blant kjøperne er TravelMatch nå etablert som er anerkjent og viktig arrangement. Likevel savner vi fortsatt enkelte aktører som vi mener bør ha nytte av å delta, og vi kunne tenkt oss at kjøperne var mer pro-aktive, både med tanke på registrering og booking av møter, sier Sundt-Bjerck.
Denne gang ble Polen «årets land» på TravelMatch, noe som preget arrangementet både i form av seminar, mingling, mat og ikke minst deltagelse og visuell profilering.
– Vi gjør som vanlig en evaluering av arrangementet med et spørreskjema til alle deltagere, men tilbakemeldingene så langt er meget positive, sier Sundt-Bjerck.
Han mener bransjen finner TravelMatch nyttig, som møteaktiviteten viser. Allerede i forkant forteller Sundt-Bjerck at var det mer enn tusen forhåndsbookede møter, og at antallet trolig kunne vært doblet i løpet av dagen.
– TravelMatch er ubetinget inne i en positiv utvikling, og vi regner derfor med enda større pågang neste år, avslutter prosjektleder Arne Sundt-Bjerck.