JO&JOE skal etter planen slå rot i livlige bymiljøer over hele verden, alltid i nærhet til kollektivtrafikk og populære steder. For å tilgodese den forventede etterspørselen sikter JO&JOE på å ekspandere raskt med 50 nye hoteller innen år 2020 – blant annet i Paris og Bordeaux (2018), samt Warszawa, Budapest, Rio og São Paulo.
Fellesskap i fokus
JO&JOE er et uventet og innovativt konsept som etterstreber å skape et positivt fellesskap. Dette skal ikke minst skje gjennom fellesområder der nærboende “Townsters” og besøkende “Tripsters” kan møtes på en unik måte, heter det i en pressemelding fra AccorHotels.
JO&JOE er resultatet av et samarbeide mellom AccorHotels “Marketing Innovation Lab” og fremtidige gjester samt eksperter. Den nyskapende designen er skapt i samarbeid med det britiske designselskapet Penson, kjent for sine smarte og estetiske løsninger for noen av verdens mest visjonære varemerker.
– Med JO&JOE får vi en ny frisk vind inn i AccorHotels som våger å bryte normer og viske ut gamle vaner, og som er både uventet og autentisk. Jeg er veldig stolt over det arbeidet som er utført av vårt team for å virkeliggjøre dette enorme prosjektet. JO&JOE representerer selve kjernen i begrepet gjestfrihet, sier Sébastien Bazin, styreleder og konsernsjef i AccorHotels.