Etterlyser smarte ideer

GDS-leverandøren Amadeus utlyser en internasjonal idékonkurranse for reiselivsbransjen. Den har navnet ”Brighter, Bolder, Better ideas for travel” og vinneren blir belønnet med 20 000 euro.

0

Konkurransen er åpen for bidrag frem til 18. mai 2011 på www.ideasfortravel.amadeus.com.

Formålet med konkurransen er å oppfordre alle i reiselivsbransjen og reisende over hele verden til å delta med sine ideer angående nye produkter eller tjenester som kan bidra til å gi den reisende en bedre og mer total reiseopplevelse.

Med dette initiativet ønsker Amadeus å stimulere aktørene i bransjen til å tenke i nye baner og samtidig understreke at en god idé kan komme fra hvor som helst. Juryen består av representanter fra forskjellige deler av reisebransjen for å sikre en bred deltakelse og en nøytral vurdering av bidragene.

På nettsiden kan man se, lete etter og stemme på bidrag fra andre. Man kan også verve stemmer til sitt eget bidrag eller velge å promotere en annens bidrag på Facebook, Twitter og LinkedIn.

Juryen kårer vinneren, som får førstepremien på 20 000 euro. De fem bidragene som ved konkurransen slutt har fått flest stemmer fra publikum, får 2000 euro hver.

– Vi har laget kampanjen fordi vi virkelig ønsker å lytte til hva bransjen og publikum mener kan bli bedre når det gjelder reiseopplevelsen, fra første til siste stund. Med en attraktiv premie til vinneren ønsker vi å vise at vi belønner og oppfordrer til innovasjon, og samtidig kan vi bidra til at ideen blir realisert. Å gjøre reisebransjen ”Brighter, Bolder, Better” er noe vi brenner for, og vi gleder oss til å presentere de vinnende bidragene om noen måneder, sier Ian Wheeler, VP Marketing and Distribution i Amadeus.

Skrevet av Stein Arild Iglebæk 19.01.2010 klokken 10.45

Share.

About Author

Comments are closed.