Ambisjonen er å bli lagt merke til internasjonalt.
 Šbo i Âhelvete kan være en styrke for oss, mener turistsjefen i Hell, Odd Petter Haugseth.
 Šbo i Âhelvete tenner turister så vel som oss som bor her. At bildet av togstasjonen vår er Norges mest solgte postkort, er et tegn på det. Fashion Week In Hell er med på synliggjøre regionen som destinasjon. Vi opplever at Anti Swedens omfavnelse av den mørke folkesjela, er noe vi kjenner oss igjen i. Hell gir oss publisitet, men stedet har også mye mer å by på enn selve navnet og Hell stasjon, fortsetter Haugseth.
 Hell var et naturlig førstevalg for oss når vi skulle finne en samarbeidspartner, både på grunn av det fantastiske navnet men også fordi stedet representerer noe ekte, norsk og ujålete. Hell appellerer både til humor og selvironi, men også til den mørke folkesjela, sier Kjersti Wold, som representerer klesmerket Anti Sweden.
Navnet Hell er for øvrig opphav til mange gode historier men også frustrasjon for lokalbefolkningen. Det gikk til og med så langt at det ble forlangt at ÂHell Gods expeditionÂ-skiltet på togstasjonen skulle tas ned og brennes for å fjerne seg fra assosiasjonen med helvete. Men i ettertid har innbyggerne igjen trykket Âhelvete til sitt bryst, og i dag henger det en tro replika av det originale skiltet på sin rettmessige plass på stasjonsbygget.
Anti Sweden er kjent for sin rebelske identitet og tilknytning til black metal-miljøet. Torsdag 3. mars forvandler de Hell til å bli Âhelvete på jordÂ, når de tar et oppgjør med den etablerte motescenen og presenterer sin nye kleskolleksjon på egne premisser.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 14.02.2010 klokken 15.00