Widerøe har som mål å bli en del av Norwegian Reward i løpet av høsten 2025. I dag er det bare 60 prosent av kundene på Widerøes kommersielle ruter som kan tjene opp lojalitetspoeng. Dette vil endre seg når Widerøe blir en del av Norwegian Reward. Da vil alle reisende få tilganger til lojalitetsfordeler, uansett destinasjon – fra Hammerfest til Hellas, London til Lofoten.
– Vi ønsker å gi alle våre kunder muligheten til fordeler og større valgfrihet, sier Espen Steiro, kommersiell direktør i Widerøe.
Kundene får en sømløs digital reiseopplevelse med én felles profil på tvers av Widerøe og Norwegian, med innlogging til både booking, innsjekk og lojalitetsprogram på samme plattform.
– Vi har tilpasset produksjonen og finjustert tidtabellene i tett samarbeid med Norwegian for å gi kundene bedre forbindelser. Det gir resultater – trafikken som kombinerer Widerøe og Norwegian har økt med 58 prosent siden oppkjøpet, avslutter Steiro.