Kilroy Norway AS leverte et resultat før skatt for 2012 som var litt mer enn tre millioner svakere enn for 2011. Likevel er dette det nest beste i løpet av de siste ti år, og det er ingen tvil om at Norgeskontoret er en pengemaskin for det danske moderselskapet. Bare på de siste seks årene har suksessbyrået et resultat før skatt på nesten 77 millioner kroner – en ganske annen virkelighet enn den byrået daglig møtte for ti år siden.
Men på tross av en omsetning på godt over en tredjedels milliard, så faller omsetningen marginalt i 2012 sammenliknet med året før. Kilroy selv mener at fallet i omsetning og resultat skyldes primært personalinvesteringer.
– For oss er det viktig at våre reisespesialister og veiledere sitter med førstehåndskunnskap og personlige erfaringer de kan videreformidle til kundene, sier Flavia Forster, daglig leder i Kilroy Norway AS.
Selskapet investerer også i spesialkunnskapen personalet innehar, og holder høy fokus på intern opplæring og kunnskapsutvikling hvor ansattes egne reiseerfaringer eller studieerfaringer fra utlandet fremmes.
Reisebyrået opplever at et økende antall kunder som kun ønsker flybilletter velger å kjøpe billettene via selskapets nettsider. Kundene som skal reise på lengre, skreddersydde reiser, foretrekker fremdeles den personlige kontakten i butikk, per telefon eller e-post.
– Vi er svært opptatte av en direkte dialog mellom våre kunder og vår merkevare, og er derfor tilgjengelige der målgruppen vår befinner seg. Stadig flere henvendelser kommer gjennom våre sosiale medie-kanaler eller gjennom chat på våre hjemmesider, sier Forster videre.
Selskapet forventer at med den positive tilstanden i nordmenns privatøkonomi og økende disponibel inntekt vil det, i kombinasjon med utviklingen innenfor reisevaner, bety at omsetningen vil kunne vokse i 2013. Samtidig er det videreutvikling av forretningsområder i start-/vekstfasen hvor det forventes høyest økning.
Kilroy Norway AS er et heleid datterselskap av KILROY International A/S i København. Selskapet driver reisebyrå- og veiledningsvirksomhet i Norge med hovedkontor i Oslo og har pr. 1. januar 2013 tre byråer fordelt på følgende byer: Oslo, Trondheim og Bergen.