Reisebyråkjeden Resia kjøper Reisefeber, et av skandinavias ledende nettreisebyråer. Kjøpet omfatter Boxoffice, Skandinavias største forhandler av eventbilletter samt respektive merkevarer i Sverige og Danmark. Oppkjøpet styrker Resia sin posisjon både på Internett og i det skandinaviske markedet.
Etter overtagelsen av Reisefeber, vil Reisa ha en omsetning på rundt fire milliarder kroner årlig.
– Reisefeber er en sterk merkevare med en vellykket historie, og er en av de få onlineaktørene som er etablert i hele Skandinavia. Vi tror at det beste alternativet for Reisefebers videre suksess og for deres ansatte, er å selge vår andel av selskapet videre, sier Matthew Crummack, direktør i Travelocity International.
Reisefeber og Boxoffice vil bli drevet som egne merkevarer med hovedkontor i Stockholm. Oppkjøpet omfatter merkene Resfeber, Ticketservice, Rejsefeber og Arteudland og Holidayevents. Overtagelsen skjer den 17. desember.
– Dette er et langsiktig kjøp og Resfebers kompetanse blir et viktig grunnlag for vår videre vekst. Tilbudet passer godt inn Resias strategi og er et viktig supplement for salget både på nett og i butikkene, sier Eva Moen Adolfsson, administrerende direktør i Resia Travel Group.