Den nye salgsdirektør har en mastergrad fra Heriot-Watt University (Skottland) innen bedriftsøkonomi og flyttet nylig hjem til Norge etter en omfattende karriere innen internasjonal cruise industri, hovedsakelig hos Royal Caribbean Cruises (RCCL). I RCCL har han innehatt en rekke lederroller i mange markeder verden over, siste stilling var som Vice president International med hovedansvar for å internasjonalisere selskapets virksomhet, skriver Hurtigruten i en pressemelding.
Det siste året har han drevet egen konsulentvirksomhet hvor han har bistått næringslivsaktører og cruise selskaper med forretningsutvikling og internasjonal etablering. Wrahme startet 2. mai og skal jobbe delvis i Tromsø og Oslo, i tillegg til å følge opp Hurtigrutens samlede globale operasjoner i bl a Tyskland, England, Frankrike og USA.
– Vi er svært godt fornøyd med å få Wrahme med på laget. Hans lange erfaring fra mer enn 13 år i internasjonal cruisevirksomhet og flere år innen øvrig reiseliv vil bli sentral for oss i tiden fremover. Konkurransen internasjonalt er hard og hans globale erfaring i dette markedet og brede kontaktnett vil bidra til å sette Hurtigruten enda tydeligere på kartet, sier Konsernsjef Daniel Skjeldam.
– Verdens vakreste sjøreise og en mengde spennende ekspedisjons- og opplevelses orienterte tilleggsprodukter gir Hurtigruten et unikt salgspotensial både nasjonalt og internasjonalt, sier Magnus Wrahme.