Analyseselskapet Resegeometri Nordic AB tar sammen med QuickSearch temperaturen på den Svenske og Norske reise- og konferanseindustrien. Mens tall fra Sverige viser synkende etterspørsel, peker pilene oppover i Norge. Hele 94 prosent av de norske virksomhetene i undersøkelsen forventer at de vil opprettholde eller øke antallet konferanser neste år.
 Denne undersøkelsen kan virke å underbygge forskjellen i temperaturen i norsk og svensk økonomi. Svenske bedrifter går ned i sin budsjettplanlegging for neste år, men norske bedrifter virker å være mer optimistiske, vurdert ut fra etterspørsel etter møter og konferanser, sier Jan Borg, viseadministrerende direktør i Resegeometri Nordic AB, i følge en pressemelding fra Rezidor.
En egen del av Norsk Konferens & Mötesbarometer 2013, tar for seg nettopp kundelojaliteten i en undersøkelse som kalles Net Promoter Score (NPS). Radisson Blu er den hotellkjeden flest vil anbefale til venner og kollegaer.
– Vi er selvsagt stolte og glade for at møte- og konferansetilbudet til Radisson Blu er så populært at folk anbefaler det til venner og kjente, sier Tarje Hellebust, General Manager ved Radisson Blu Oslo Plaza og District Director Carlson Rezidor Hotels.
– I Radisson Blu jobber vi hele tiden målrettet med å forbedre våre møte og konferansetjenester, og jeg er spesielt stolt av vårt nye konsept for energirik og kortreist møtemat ÂBrain FoodÂ. Dette menytilbudet som bidrar til at møtedeltagerne holder seg mer våkne og produktive gjennom en hel møtedag er utviklet i samarbeid med eksperter innen funksjonell mat, kokker og ernæringsfysiologer. De fantastiske tilbakemeldingene vi har fått på dette nye menytilbudet kan antyde at vi kan få en enda høyere andel anbefalinger neste år, sier Hellebust offensivt.