Den nye Reiselivsmessen, som de siste to årene har blitt avholdt på Fornebu, har opplevd formidabel suksess. Både besøkstallene og utstillerne strømmer til, og nå ønsker ledelsen av messen å skifte samarbeidspartener for produksjonen av messemagasinet.
Tidligere var det Travel Media AS, som blant annet gav ut Reiser & Ferie, som også hadde ansvaret for messemagasinet. Zine Travel kjøpte som kjent Reiser & Ferie tidligere i år, og nå bytter altså messen leverandør til Findexa Forlag.
– Vi er allerede tungt inne i reiselivsbransjen gjennom magasinene Travel News og REIS og ser frem til også å produsere det nye messemagasinet. Dette er en fortsettelse av forlagets brede satsing på reiseliv, sier administrerende direktør og eier av Findexa Forlag, Per Jensen.
I 2014 skal messemagasinet både produseres i en print- og digitalversjon, noe forlaget allerede har lang erfaring med. Dessuten har forlaget laget messemagasiner tidligere.
– Vi lagde jo blant annet magasinet til den tidligere messen på Lillestrøm og har det som trengs for også dette produktet blir informativt, leseverdig og spennende, sier Jensen.
Reiselivsmessen har opplevd formidabel suksess i de årene den har eksistert. Blant annet ved å nesten halvere prisen for utstillere og besøkende har opplsutningen vært svært god. I år besøkte over 45 000 reiselystne nordmenn messen og de 10 000 eksemplarene av messebladet ble revet bort. Neste år blir opplaget økt med femti prosent, så får vi se om det holder for den rasktekspanderende messen.