Schibsted setter av 100 millioner visninger til reiselivsbransjen

Schibsted har over flere tiår hatt tette bånd til reisebransjen i Norge, og har sett hvilke dramatiske konsekvenser pandemien har hatt for dem det siste året. Nå setter de av 100 millioner visninger via sitt reisefond.

0

Reiselivsbransjen i Norge har tapt titalls milliarder kroner på koronakrisen. Fortsatt er det stor usikkerhet knyttet til reiseråd fremover, på grunn av pandemien.  

– Reiselivsbransjen har lidd vanvittige tap det siste året. På grunn av den vanskelige økonomiske situasjonen mange står i, har vi bestemt oss for å sette av et fond på 100 millioner visninger til reiselivsbransjen de neste fire ukene. Vi ønsker å bidra til at bransjen kommer seg på bena igjen så snart landet “åpner opp”, sier lederen for Schibsteds norske annonsevirksomhet, Christian Haneborg.

Schibsted tilbyr nå alle kunder i reisebransjen mulighet til å kjøpe visninger fra reisefondet til en betydelig lavere pris enn de hadde måttet betale under normale omstendigheter. Med dette tiltaket håper Schibsted å kunne bidra til å gi næringen et løft.

– Vi håper at dette initiativet kan bidra til å øke reiselysten og sikre bookinger utover sommeren og høsten. Vi har knyttet tette bånd til mange aktører i reiselivsbransjen i årenes løp, og håper at dette kan bidra positivt i en vanskelig tid, sier Haneborg. 

Rolf Løken er salgsansvarlig for reisebransjen i Schibsted, og håper at både store og små aktører kan få god effekt av dette tiltaket. 

– Vi ønsker å gi bransjen muligheten til vise frem alle de flotte opplevelsene, turene og feriene nordmenn gleder seg til i sommer og høst. Dette kan benyttes av alle reiselivskunder, uavhengig av størrelse, både de tilbyr reiser i Norge eller til utlandet. Det spiller ingen rolle om de driver med transport, overnatting, destinasjonsutvikling, eller aktiviteterer og opplevelser. Her er alle velkomne, sier Løken. 

Share.

About Author

Comments are closed.