Den største veksten finner vi i B2B-segmentet, hvor Topcamp kan vise til en økning på hele 88 prosent. Dette er et resultat av målrettet innsats innen salg, og veksten er jevnt fordelt på flere av kjedens destinasjoner.
Også på privatmarkedet har utviklingen vært svært positiv. Påsken, som i år falt sent, ga rekordhøyt belegg – både for hytter og leiligheter og for rullende camping.
Ser man hele tertialet under ett, har omsetningen fra hytte- og leilighetsutleie økt med 28 prosent, mens rullende camping har hatt en vekst på hele 49 prosent.
– Vi ser nå tydelige resultater av satsingen vår på B2B-salg, samtidig som etterspørselen fra feriecampere holder seg sterk. At vi klarer å levere vekst på tvers av segmenter og destinasjoner, er en stor styrke, sier daglig leder Olle Aulin.
Også utsiktene for sommeren ser lovende ut. Forhåndsbookingene for juni til august ligger per nå 17 prosent høyere enn på samme tid i fjor.
– Det er ekstra gledelig å se at mange allerede har sikret seg plass til sommerferien. Det gir oss god grunn til å tro at vi også vil levere en svært sterk sommersesong, sier Aulin.