5,8 millioner gjester reiste på ferie med TUI i rapporteringsperioden, en økning på 4 % sammenlignet med i fjor.
– Vi skiller oss ut
– For åttende gang på rad kan vi rapportere om vekst i et utfordrende marked. Det viser at vi har en robust og fremtidsrettet forretningsmodell. Vi leverer på det vi har lovet og vokser lønnsomt. Vi gjør oss mindre avhengig av feriesesongene i Nord-, Vest- og Sentral-Europa ved å utvide tilstedeværelsen globalt. Vi skiller oss ut fra konkurrentene våre ved å være både utvikler, investor og operatør på destinasjonene våre, sier administrerende direktør i TUI Group, Sebastian Ebel.
TUI Group har solgt 9 av 10 reiser i sommer. Bestillingene har økt med 6 prosent sammenlignet med sommersesongen i fjor.
Sterk start på vinteren
– Vintersesongen har også fått en meget lovende start, sier Ebel.
TUI forventer et helårsresultat med en økt omsetning på minst 10 % og en økning i det underliggende driftsresultatet på minst 25 % sammenlignet med i fjor.
Les mer om resultatene for 3.kvartal i denne pressemeldingen fra TUI Group (på engelsk)