Ny strategi gir kraftig vekst for Brynestad-hotell

I februar overtok Atle Brynestad tradisjonsrike Thorbjørnrud Hotell. En ny strategi ble raskt implementert, og det har gitt et markant oppsving for hotellet.

0

– Vår nye satsing på privatmarkedet samt høy aktivitet i kurs- og konferansemarkedet har resultert i flere «all time high»-måneder på rad, sier nyansatt hotelldirektør Kristoffer Skovli Karlsen.

Etter å ha fungert som hotelldirektør på det tradisjonsrike hotellet i en periode, ble Skovli Karlsen (37) formelt ansatt i rollen fra oktober. Med 16 års erfaring fra hotellbransjen, er han ikke i tvil om hovedårsaken til den sterke utviklingen som har resultert i «fantastiske måneder» fra og med juni.

Satser på privatmarkedet for første gang
Frem til overtakelsen i vinter var Thorbjørnrud et rent kurs- og konferansehotell. Vi blir ofte omtalt som «regjeringshotellet» fordi det er blitt avholdt flere regjeringsforhandlinger her. Men konsekvensen var at vi holdt stengt hele sommeren, og holdt lukket ellers med mindre det var større arrangementer. Nå er ambisjonen vår å realisere potensialet dette hotellet faktisk har. Fra i sommer styrket vi fokuset på private gjester. Siden har det bare strømmet på. I høst har vi flere ganger måttet henvise flere videre fordi vi har vært fullbookede, sier Skovli Karlsen. 

Hadeland Glassverk og glamping trakk i sommer
I sommer kombinerte mange gjester et besøk både på Hadeland Glassverk, Kistefos museet og Norges største flytende badepark med et opphold på Thorbjørnrud. Hotellets nye glampingtilbud i sin egen 30 mål store hagetomt med strandlinje var også fullbooket gjennom sommeren. Beliggende bare en times kjøretur fra Oslo fikk mange innfridd behovet for å flykte fra koronahverdagen for opplevelser, kultur og avslapning av høy kvalitet da nok en sommerferie måtte tilbringes i Norge.

Høyt trykk i konferansemarkedet fra august
Fra august av har vi merket at kurs- og konferansemarkedet er tilbake for fullt. Det er åpenbart at virksomheter er ivrige etter å la de ansatte møtes igjen til faglige utfordringer og sosiale samlinger etter halvannet år med hjemmekontor, sier Skovli Karlsen. Denne høsten opplever han stor pågang på hotellets 82 rom, 18 konferanserom og et auditorium med plass til 130.

Selvdyrkede råvarer og kokker med Bagatell-bakgrunn
Hotelldirektøren peker også på en tredje suksessfaktor for veksten Thorbjørnrud nå opplever, og det er hotellets tunge satsing på et mattilbud av ypperste klasse.

Vi har nå tre fantastiske kokker med bakgrunn fra Bagatelle som bl.a. briljerer med råvarer fra hotellets egen kjøkkenhage, vårt eget bryggeri og lokalt ysteri. De komponerer lekre og velsmakende måltider basert på ureiste råvarer. Når vi i tillegg ønsker gjestene våre velkommen til bords i det vakre bygget som fungerte som direktørbolig på Hadeland Glassverk fra 1910 til 1982, ser vi at de virkelig blir begeistret, sier direktøren.

Konkrete investeringsplaner for videre vekst
Det er nå utarbeidet konkrete planer som vil styrke hotellets attraktivitet både i privat- og konferansemarkedet ytterligere. Disse prosjektene vil bli realisert i løpet av andre kvartal 2022.

Share.

About Author

Comments are closed.

Translate »