For deg som synes dette høres i overkant jålete ut, svarer salgssjef Henrik Hanevold i Singapore Airlines Norge det følgende:
– Tvert imot mener vi at de to er som skapt for hverandre, og vil oppleves som en spesielt god kombinasjon på 10 000 meters høyde, sprudler han og lover noe helt utenom det vanlige.
– Vi har valgt nettopp denne Champagnen fordi den er kraftig og gir mye smak, og derfor egner seg spesielt godt i de høyere luftlag, der smaksløkene svekkes.
Det produktet det er snakk om har navnet Charles Heidsieck Champagne, og er nylig blitt kronet som “best non vintage champagne in the world” under The Champagne & Sparkling Wine World Championship i London. Dette er ikke første gang produktet er blitt hedret.
Det anerkjente fagbladet Aperitif skriver at “den er verdt hver krone” – hvilket vil si 430 kroner, om du kjøper den på Vinmonopolet.
220 000 flasker Champage
Totalt serveres det over 220 000 flasker Champagne per år hos Singapore Airlines – eller 603 flasker daglig. Hvorav 170 000 flasker i Business Class.
– Med et så stort volum er det ekstra viktig å velge riktig. Når vi nå igjen serverer nettopp Charles Heidsieck Champagne er det ikke minst fordi mange av våre passasjerer har ønsket det. Det er jo fortsatt et snev av tradisjonsrik glamour over å nyte et glass god Champagne høyt over skyene på vei mot eksotiske reisemål, avslutter Hanevold med et smil.