Egencias mål er, i liket med Travellinks, å levere en profesjonell service til bedrifter via internett. Egencia har i dag egen virksomhet i USA, Canada, Frankrike, Tyskland og England og partnere i nærmere 30 land.
 Da vi møttes og begynte å diskutere et samarbeid, slo det oss fort hvor like vi var. Våre kunder, akkurat som Egencias, bestiller opp mot 80 prosent av sine forretningsreiser på internett. Vi er også like med tanke på kundeservice, og vi gir også våre kunder mulighet for oppfølging gjennom statistikkrapporter og account managment, sier nordisk salgs- og markedssjef Bodil Månsson i Travellink Forretningsreiser.
Samarbeidet innebærer at Travellink Forretningsreiser blir Egencias partner i Norden, slik at Egencia kan tilby service i Norden for sine globale kunder og Travellink Forretningsreiser kan tilby service globalt for sine kunder gjennom Egencias nettverk. Det kommer til å være Travellink sine internettjenester, tilpasset nordiske forhold, som tilbys til Egencia sine kunder i Norden forteller Stephan Balon, Director Global Alliance EMEA.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 07.10.2010 klokken 09.25