Salgssjef Tom Grundstad i Continental er i dag ansvarlig for det norske markedet, og kommer fortsatt til å være det i det fusjonerte selskapet United. Til NTB sier Grundstad at det ikke eksisterer noen planer om å endre de nåværende rutene. Den daglig direkteruten mellom Gardermoen og Newark Liberty-flyplassen i New York har denne sommersesongen vært styrket med flere avganger.
 Dette ruteopplegget vil selvsagt bli evaluert, men jeg tror ikke det vil bli svekket, tvert imot. Det har vært en suksess for oss å ha en slik daglig kapasitet mellom Norge og USA, sier Grundstad til NTB.
Klarsignal fra myndighetene
Innen 1. oktober, trolig 17. september, skal Continentals og Uniteds aksjonærer si sitt om fusjonsplanen, men det er ingen tvil om at de vil applaudere det selskapenes administrasjoner har kommet fram til.
Det amerikanske justisdepartements godkjennelse av fusjonen sist uke, var ifølge Tom Grundstad veldig viktig. Fra departementets side blir det pekt på at konkurranseforholdene ikke vil bli nevneverdig forrykket, og at selskapene vil komplimentere hverandre på de forskjellige markedene.
Det nye United Airlines vil bli et av verdens aller største flyselskaper. Fusjonen skal etter planen gjennomføres i løpet av 2011. Det nye United ventes å fly over 144 millioner passasjerer hvert år, og vil dekke 370 reisemål i 59 land.
Continental inngikk i sommer et såkalt codeshare-samarbeid med SAS. Begge selskapene er i dag partnere i Star Alliance. Tom Grundstad sier til NTB at samarbeidet vil bli ført videre med det nye United, men at det per i dag er usikkert hva som vil skje etter første kvartal i 2012, ettersom Continental da blir lagt ned.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 02.09.2010 klokken 09.25