Kilden vil ikke i Moss Avis ha gjengitt verken alder, opprinnelsesland, arbeidskontrakt, bosted eller hvor lenge vedkommende har jobbet for Ryanair.
 Finner de ut hvem jeg er, er jeg ferdig. Ryanair sparker folk på dagen for mindre ting enn dette. Ingen av oss har lov til å snakke med pressen om hvordan Ryanair behandler sine ansatte. Hver gang det dukker opp kritiske ting om selskapet, blir det enten benektet eller oversett av Ryanair-ledelsen, sier den ansatte til Moss Avis, og fortsetter;
 Faktum er at arbeidsbetingelsene er beinharde og hinsides regelverket skandinaviske arbeidstakere opererer under. Vi har ikke lov til å organisere oss, og vi står uten forhandlingsrett. Vi kan bli sagt opp om vi kommer for sent på jobben. Vi får ikke betalt under sykdom. Ryanair drives på slavekontrakter.
OÂLeary tilbakeviser
Ryanair-sjefen avviser kategorisk at selskapet forbyr folk å organisere seg.
 Det er faktisk nedfelt i den irske grunnloven. Vi kan også forhandle med fagorganisasjonene, hvis et flertall av de ansatte virkelig ønsker det. Så hvis noen er så dumme at de vil kaste bort penger på kontingent, er det bare å sette i gang! Hos oss får de bedre betingelser hvis de ikke er medlem, sier han ifølge E24.
Ryanair-ansatte får en stor del av lønnen etter hvor mye de flyr og hvor mye de selger om bord. Michael O’Leary innrømmer at disse pengene uteblir hvis en flyavgang er innstilt.
 Selvsagt. Men da setter vi bare opp en annen avgang, så kan de tjene penger på den, smiler han.
Noen tredagers egenmelding godtar han heller ikke, det må være alvorligere sykdom hvis folk skal holde seg hjemme. Han er likevel ikke bekymret for sikkerheten om bord, dersom noen er febersyke på jobb.
 Det er ikke noe problem, vi har svært lavt sykefravær, sier han.
O’Leary mener også at Ryanair har en stor fordel av å droppe arbeidstidsbestemmelser som andre selskaper følger.
 Hos oss trenger ingen å hvile fordi om man har fløyet en time, sier han.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 19.10.2010 klokken 16.45