Skistars nettomsetning økte fra 1635 millioner svenske kroner i 2008/09 til 1688 millioner i 2009/10. Resultatet etter skatt økte fra 273 til 334 millioner.
Imidlertid ligger bestillingene foran kommende sesong seks prosent lavere, regnet i volum, enn på tilsvarende tidspunkt i fjor.
 Vi opplever situasjonen som tilfredsstillende, fjoråret var jo rekordgodt. I tillegg er det en fridag mindre i julen i år, og påske neste år kommer sent, sier administrerende direktør Mats Årjes i Skistar til Travelnews.se.
Godt på Trysil
I Trysil endte Skistar-omsetningen i perioden 1. september 2009 til august 2010 på 303 millioner svenske kroner, 3,5 prosent bedre enn året før. Salget av skipass i fjor var uforandret, og endte totalt på 169 millioner norske kroner. Årsresultatet ble på 60 millioner svenske kroner, en million bedre enn året før.
 Vi er stolte over å klare et så godt resultat, både med tanke på konjunktursituasjonen og den tidvis dårlige værsituasjonen vi opplevde. Det viser at fjellferie fortsatt har høy prioritet blant skandinaviske familier, og resultatet befester Trysilfjellets stilling som Norges mest populære turistattraksjon, sier daglig leder Helge Bondeni Skistar Trysil.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 06.10.2010 klokken 16.05