Overskuddsmaskin på nett

Siden starten i 2004 har Hotell.no aldri hatt en resultatmargin under 35 prosent. I fjor endte omsetningen på 24 millioner kroner og driftsresultatet på ti millioner.

0

I serien ”Liten og lønnsom” skriver Finansavisen i dag om Christer Palmgren, som for seks år siden sluttet som annonseselger i reiselivsportalen Norway.com og startet bestillingsportalen Hotell.no. Den formidler billige hotellrom fra en lang rekke kjeder og uavhengige hoteller i Norge og utlandet. Men det er det også en lang rekke andre portaler som gjør. Hvordan har da omsetning og resultat økt hvert år siden oppstarten?

 

– Nordmenn er veldig ”dot no-patriotiske”, og foreløpig har vi ingen norsk konkurrent, sier Palmgren til avisen.

 

Selskapet får provisjoner for hver bestilling fra hotellene, og tjener i tillegg penger på salg av annonser. Palmgren driver lignende nettsider i Sverige og Danmark, og siden i fjor har han også jobbet mot konferansemarkedet. 1. april lanserer han Event.no, og navnet røper vel hva slags virksomhet det selskapet retter seg inn mot.

 

Nettsidene til Hotell.no finner du her.

 

Skrevet av Stein Arild Iglebæk 23.02.2010 klokken 09.25

Share.

About Author

Comments are closed.