Dette er veldig bra tall for oss. Det er spesielt hyggelig at det er de kortere turene som øker mest. Det betyr at Hurtigruten kan være på vei tilbake til sin posisjon som kystens “Riksvei nummer én”, sier kommunikasjonssjef Ragnar Norum til Vesterålen Online.
 Er det spesielle strekninger som peker seg ut? spør nettstedet.
 Det har jeg ikke oversikt over. Jeg kan imidlertid si det stemmer som noen har registrert at vi har mye kurs og konferanser på Hurtigruten. Vi har satset på dette markedet, fordi vi blant annet har veldig gode fasiliteter på dette området, sier Norum.
Han framholder videre at satsingen på vintermarkedet har gitt resultater.
 Vi har hatt en særdeles god effekt. Første kvartal hadde vi eksempelvis en femti prosent økning sammenliknet med tidligere. Vi har satset på vinteren de siste fem årene, og dette er selvsagt noe vi viderefører.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 17.09.2010 klokken 10.00