Reiselivsprisen skal stimulere til økt innovasjon i reiselivsnæringen og påmeldingsfristen er 23. september. Opplevelsen skal ha bidratt til reiselivsbedriftens suksess og hatt en positiv innvirkning på Norge som reisemål. Prisen er på 200 000 kroner.
Kriterier:
* Reiselivsopplevelsen skal være innovativ på ett eller flere av følgende områder: Nye reiselivsprodukter og -tjenester, nye organisasjons- og ledelsesformer, nye former å distribuere reiselivsopplevelsen på.
* Reiselivsopplevelsen skal leve opp til prinsippene for bærekraftig reiseliv.
* Nye og innovative reiselivsopplevelser eller forbedring av eksisterende reiselivsopplevelser deltar på lik linje.
* Reiselivsopplevelsen må dokumentere et markedspotensial og eventuelle realiserbare investeringer.
* Reiselivsopplevelsens suksess skal være målbar enten i økonomiske tall eller antall gjester.
Her kan du melde på bedriften til Reiselivsprisen 2010.
I 2009 vant Snorrisniva denne prisen.
I 2008 vant Hemsedal turistkontor denne prisen.
I 2007 vant Ekstremsportveko denne prisen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 22.09.2010 klokken 13.20