Etter utestengelsen fra Kristiansand havn i 2009 var vi svært spente på hvilken mottakelse Fjord Line Express ville få i markedet. Samlet passasjertall lå på samme nivå som for to år siden, men fordi seilingene startet senere og ble avsluttet tidligere enn i 2008, steg belegget per seiling med seks prosent, sier administrerende direktør Ingvald Fardal i Fjord Line til Dagens Næringsliv.
Han sier til avisen at driften av Fjord Line Express har gitt overskudd, men vil ikke oppgi detaljerte regnskapstall.
Les også Fjord Line styrer mot børs.
Flere rettsrunder
Tingretten dømte i mars Kristiansand havn til å erstatte det beløpet Fjord Line tapte da det i fjor ble nektet å seile mellom sørlandsbyen og Danmark. Saken er anket til lagmannsretten, som skal behandle tvisten i februar neste år.
I dag har Color Line en markedsandel på 75 prosent av sommertrafikken på strekningen KristiansandÂHirtshals, men markedskampen er hard.
Les Økt fergekapasitet til Danmark.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 21.09.2010 klokken 13.25