Det vil være pinlig om Rygge skulle bli en ren Ryanair-flyplass, sier Jan Robert Danielsen til Moss Avis.
Mens Ryanair eser ut på Moss lufthavn Rygge, har Norwegian ennå ikke kommet i mål med sitt krav nye og bedre avtalebetingelser.
 Moss lufthavn er ikke blitt den flyplassen næringslivet primært trenger, verken med hensyn til destinasjoner eller flyselskaper, slår Jan Robert Danielsen fast overfor avisen.
Han tror at passasjertallet må opp i to til to og en halv millioner før flyplassen tjener penger. På et slikt nivå sprenger man trolig de 21 000 flybevegelsene i konsesjonen. Spørsmålet er om det da er plass til andre flyselskaper enn Ryanair. Og det flyselskapet er neppe det mest lukrative for flyplassen.
Knallharde Ryanair-krav
Under Danielsens sjefstid ble det forhandlet med flere store flyselskaper om mulig etableringer på Rygge. SAS var en av aktørene som flyplassledelsen var i nær dialog med, Ryanair var et annet selskap som ble vurdert.
Ryanairs kompromissløse økonomiske krav til flyplassen gjorde sitt til at det ble umulig å lande en avtale
 Jeg kan ikke gå inn på detaljer, men selskapet ville ha sin andel av inntektene fra så vel taxfree-salg som fra parkering og busstransport. Mitt inntrykk var det de kravene selskapet kom med, var standard prosedyre, forteller Danielsen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 03.09.2010 klokken 14.55